воскресенье, 29 декабря 2013 г.

Портфоліо

Назва проекту

«Харчові добавки: за чи проти!?»

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

 Інформатика. Тема «Опрацювання табличних даних» (11 год.)

Навчальні цілі

  1. Вчитися планувати свій час і виконувати роботу згідно критеріїв оцінювання і вимог. 
  2. Виробляти навички розподілу обов’язків.
  3. Навчатися користуватися довідковою літературою.Здобувати інформацію з різних джерел.
  4. Навчити використовувати електронні таблиці Excel для автоматизації розрахунків, проведених у ході дослідження у проекті.
  5. Розвивати вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію.

Вік учнів, клас

11 клас, 16 років

Стислий опис проекту

 Основна ідея проекту полягає у розвитку учнів навичок мислення високого рівня, а саме: навчити учнів збирати інформацію, аналізувати та класифікувати її; обговорювати результати досліджень. Злагоджено працювати в групах, надавати допомогу. А також вміння не тільки швидко та ефективно шукати інформацію,а й критично та компетентно оцінювати її, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем. Цій проект буде соціально корисний, тому що допоможе дітям свідомо вибирати продукти харчування, що є запорукою зміцнення здоров'я. Мета цього проекту ознайомити дітей з небезпекою вживання продуктів з харчовими добавками, навчити дітей розрізняти небезпечні та кориснч добавки, відповідальлно ставитися до свого здоров'я.

Повний План вивчення теми

Опис оцінювання

До початку проекту оцінити готовність учнів до проектної діяльності, визначити їх інтереси й уподобання (презентація ідей проекту, бесіда). На початку проекту було проведено анкетування учнів за допомогою опитувальника, який дав змогу визначити рівень знань. Визначені навчальні потреби учнів за допомогою таблиці "Знаю - Хочу дізнатися - Дізнався". Протягом всього проекту учні самооцінювали свою діяльність, мали змогу отримувати методичну та консультативну допомогу вчителя при виконанні завдань. При оцінюванні даного проекту використовується форма оцінювання презентації та публікації, з якою учні були ознайомлені на початку проекту. Наприкінці роботи над проектом заповнюють таблицю «ЗХД».

Діяльність учнів та вчителя

До початку проекту вчитель знайомит батьків та учнів з перевагами методу проектів, використовуючи буклет. До началу проекту вчитель отримує дозвіл батьків на використання їхніми дітьми Інтернету.
За тиждень до початку роботи над проектом вчитель готує Презентацію. Презентація ідей проекту необхідна для виявлення уявлень та інтересів учнів. Перед учнями ставиться проблемне питання, формується мотивація роботи над проектом, відбувається розподіл завдань для груп,вчитель видає інструкції поведінки учнів у кабінеті ІКТ.
Учні об’єднуються у 3 рівні групи, використовуючи документ фасилітації: 1.«Дослідники» - вивчать матеріал за темою «Харчові добавки - це користь чи шкода?» (1 тиждень), досліджують історію виникнення добавок, використовуючи мережу Internet, готуючи доклади та реферати (2 тиждень). 2.«Соціологи» - вивчають обізнаність учнів, батьків та викладачів школи за головним питанням проекту (1 тиждень), досліджують у магазинах міста кількість продуктів харчування з небезпечними домішками (1 – 2 тиждень), відстежують інформацію в мережі Internet та проводять опитування населення (3тиждень) та здійснюють обробку і аналіз результатів (3 тиждень), розробляють кінцевий продукт проекту - електронну презентацію за допомогою шаблону презентації, створюють узагальнені таблиці та графіки за допомогою табличного процесора Excel (4 тиждень). 3.«Експерти» - досліджують шкідливість вживання харчових добавок, підбивають підсумки роботи попередніх груп, роблять висновки, розв’язують задачі, які виявляють яка кількість домішок у продуктах харчування може бути шкідливою для здоров'я, використовують графіки та діаграми електронної таблиці Excel (4 тиждень). 1 тиждень - вчитель пояснює як саме учні будуть працювати над проектом. Ставить перед ними Ключові, Тематичні та Змістовні запитання. Вчитель отримує Дозвіл батьків на використання учнями Інтернету. Таблиця ЗХД дає змогу виявити: що знають і чому хочуть навчитись учні, що для них цікаво. Публікація знайомить батьків та учнів з методом проектів. Здійснюється обговорення інформаційних джерел, які використовуватимуться в процесі реалізації проекту, після чого вчитель представляє учням контрольні списки оцінювання робіт, які містять огляд очікувань від створеної ними роботи і проводить їх обговорення з подальшим удосконаленням (з огляду на зауваження учнів). Перед початком роботи з Інтернет - ресурсами, учні мають ознайомитися із Законом про авторське право та оформлюють список джерел. 2 тиждень: обрання теми, попередній пошук матеріалів. Створення плану проведення презентації,робота в групах, дослідження матеріалів бібліотек, Інтернет - ресурсів за даною темою. Учні складають план роботи в групах і прогнозують кінцевий результат. 3 тиждень: початок створення презентації, обговорення кращих проектів, проведення соціологічного опитування. Усі групи узагальнюють та систематизують результати опитування засобами електронних таблиць, ілюструють їх за допомогою діаграм. Учні готуються до захисту презентації. 4 тиждень: доопрацювання учнівських робіт; проведення круглого столу, презентація та оцінювання учнівських Проектів. Відбувається захист та обговорення проектів. Учитель оцінює й коментує роботу кожної групи та класу в цілому. На всіх етапах дослідження учні оцінюють свою роботу. 

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Шахно Інна Олексіївна

Фах, навчальний предмет

Вчитель інформатики, вища категорія 

Навчальний заклад

Молодогвардійська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7

Місто\село, район, область

м. Краснодон, м. Молодогвардійськ

Контактні дані

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

1 грудня - 28 грудня 2013 року

Місце проведення тренінгу

Краснодон, Суходільськ

Тренери

Магомедова Юлія Петрівна
Жеребцова Светлана Володимирівна

Комментариев нет:

Отправить комментарий